nintendo 8bit

Igår var vi och häldade på Annelie och Henrik. De har flyttat så det var kul att se hur de bor nu. Det var fint =)
Vi kollade på Robinsson och sen så började vi spela tv-spel. Gamla hederliga nintendo 8 bit. Okej inte riktigt på på rikitigt men nästan, vi spelade genom datorn, men det är samma spel och med riktiga kontroller. Tycker de spelen är mycket roligare än alla nya typ x-box och sånt. Det va kul. Spelade något som hette super mario forever.
Klockan gick väldigt fort och det blev senare än vad vi hade tänkt oss men det var trevligt.

Idag så var jag ju sugen på att spela mer nintendo. Orkade inte koppla in det gamla nintendor. Så Jonas har hjälpt mig så nu har jag massor av nintendo spel på datorn. Och så åkte vi till Media markt och köpte två kontroller med. =)
Jag har tänkt att jag ska klara Lollo 1 nu. Har gjort några världar hittills och har väl ganska många kvar tror jag.

Jag har varit och tränat idag. Tycker vi kan teknikerna bra nu, hoppas de som gradera oss också tycker det.
7 juni gäller det.

Nu ska jag spela lite mer Lollo.

Kommentarer
Postat av: Thomas

Då hoppas jag du spelar Zelda igen också. Håller lika bra idag som för 20 år sedan. Och har du inte spelat det förut är det på tiden! :)

http://retroguiden.blogspot.com/2009/02/legend-of-zelda.html

2009-05-11 @ 11:11:21
URL: http://retroguiden.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0