"aha 2008"

I eftermiddags när jag hade somnat på soffan (det var väldigt längesen sist som jag sov på eftermiddagen) men just idag när jag hade somnat så ringde det på dörren. Så jag gick och kollade genom nyckelhålet och öppnade yrvaken. En man som sa att de besökte alla mellan 18-25 år eller nåt sånt och bla bla bla. På honom lät det som om han ville komma in och informera vad som hände i Växjö typ och att han va med i något projekt och något om statistik sa han också.
Jaja jag sa att han fick komma in. Typiskt mig. Men Jonas va hemma annars hade jag nog inte släppt in en främmande person.

Så slänger han upp en bild på "aktuellt"- böcker. Då fattar jag, han vill sälja böcker!
Det va de här böckerna som kommer ut en gång om året där det står allt vad som hänt om allt möjligt. Mormor har en hel bokhylla nästan med sådana böcker.

Men nu hade de gjort en ny bok som isstället för "aktuellt" heter den "aha". Som tydligen vänder sig till lite yngre enligt honom. Jag som är så lätt påverkad och har svårt för att säga nej köpte givetvis boken. Och den va inte billig. 
Dessutom tror jag att jag har bundit upp mig att köpa fyra till, så jag kommer ha "aha"-böcker från 2008-2012. 

Om Jonas hade öppnat hade han aldrig släppt in honom.
Å nu sitter Jonas och läser och bläddra  i boken :P 

Känner mig lite lätt lurad, men nu har jag en fin bok klädd i äkta skinn och det ser väl sofistikerat att ha sånna böcker i bokhyllan :P

Så vill ni veta vad som hände ett speciellt datum år 2008 är det bara att fråga :D

Idag har jag äntligen satt upp mina gardiner som jag köpte för 1-2 månader sen. Bytte gardinerna både i köket och vardagsrummet. Och jag blev nöjd med de nya gardinerna de ser lite våriga ut. Jag va till och med så duktig så jag strök dem innan jag hängde upp dem.

Imorgon blir det lång dag på jobbet från 9.30- 20.00. Vi ska ha p-möte och målplanering och så ska jag jobba kvällen.
Vi ska prata ekonomi på mötet, få väl se vad chefen säger.... inte kul med ekonomi i dessa tider. Det ska dras in och sparas på varenda krona som går.

Nu ska jag sova.
Natti natti.

Kommentarer
Postat av: mela

hahaha, så fort jag läste "sålde böcker" så tänkte jag "hon köpte alla som fanns"

2009-05-06 @ 13:56:00
Postat av: Sofia Friberg

Han var förbi mej också men vågade inte öppna för att han såg skum ut :S men då vet jag vad han ville då :P

2009-05-08 @ 20:13:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0