Ska du vaccinerna dig?

Nu vill de veta på jobbet hur många det är som vill vaccinera sig mot svininfluensan. Jag är lite kluven och vet inte riktigt hur jag ska göra.
Det kan väl vara bra att ta vaccinet och slippa bli sjuk.
Men å andra sidan känns det som om man nu skulle få svininfluensan så bygger man upp sitt imunförsvar så att man klara sig bättre nästa gång något liknande kommer.(dvs. om jag överlever vilket jag tror att jag skulle göra).
Dessutom är ju inte vaccinet färdigtestat så vilka biverkningarna eller om det är några vet man ju inte än.
Det är ju även en liten mängd kvicksilver i vaccinet. Men det är jag nog inte så orolig för, för det finns det väl i det vanliga influensavaccinet också och jag har inte hört att någon tagit skada av det.

Så just nu lutar det mot att jag avstår från det.

De som har dött i svininfluensan hittills har väl alla tillhört riskgrupperna, en hade cancer, en hade kol osv. Eller har jag fel? 


Kommentarer
Postat av: Siw

Jag är av samma åsikt som du och jag kommer heller inte att vaccinera mig .. Det har också gått runt hos oss om vi är itresserade eller ej av att bli vaccinerade mot svininfluensans ..

2009-09-21 @ 12:37:48
URL: http://www.tankspridd.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0