Akuten

I Tisdags en liten stund efter att jag äntligen hade lyckats starta en film genom ps3an så ringer Jonas.
Jag tänkte vad vill han nu då, vi hade pratat med varandra för bara en liten stund sen.
Han säger att han har ramlat lite oturligt och har ont i armen. Mmm- säger jag, lyssnar inte helt. Jag är ju inne i filmen! De har ringt ambulansen säger han. Då vaknar jag till. Vad hade du gjort sa du!? säger jag och vaknar. 

Tydligen finns det en smal gång med rullband på sidorna. Han hade snubblat tagit emot sig med armen på rullbandet. Och då sätter det fart. (jag har ingen aning om hur det ser ut där).
Jag väntar på honom på akuten, jag hann ju dit långt före ambulansen. 

Det visar sig att axeln har hoppat ur led. De sätter en ny nål i armvecket. Den de hade satt i handen i ambulansen satt fel. Han får morfin o stesolid o massa grejjer. Armen ser riktigt konstig ut!
Läkaren sätter upp foten i Jonas armhåla och drar i hans arm allt vad han orkar. Ser inte skönt ut!
Efter ett tag slutar han, det fungerar inte. Då får Jonas lägga sig på mage i stället med en hink full med vatten i armvecket, och så krånglar de lite till. 

Sen får vi vänta tills han får röntga sig. Och vänta på svaren och läkaren. De lyckades få axeln rätt. Efer 4 timmar på akuten fick vi åka hem. När vi fick åka hem var Jonas riktigt groggy efter all medicin. Nu är han sjukskriven i 3 veckor och kan inte göra någonting med vänster arm. Och han har ont. Stackaren.
  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0