Inlåst

Vårt toalettlås blev lite kostigt i fredags. Vi gjorde en felanmälan till Växjöhem och tänkte inte så mycket mer på det, det fungerade ju ändå.
I lördags efter att jag hade duschat och skulle gå ut därifrån så kunde jag inte låsa upp! Jag försökte på alla möjliga vis, låsa o låste upp flera gånger, drog i dörren o handtaget. Men det gick inte. Låset hade fastnat. Sån tur var så var Jonas hemma. Han försökte från utsidan. Men vi fick inte upp det hur vi än gjorde.
Jonas fick ringa ett journummer o be dom komma och släppa ut mig. Jag fick vackert vänta där inne.
Efter en stund kom en och han höll nog på iaf 10 minuter innan han fick bort låset.

Så jag var nog inlåst nästan en timme. En upplevelse det med. Ska aldrig låsa toadörren om jag är hemma själv!

Idag har vi fått ett nytt fint lås o handtag. Jag passade också på och fråga om han kunde sätta dit ett nytt fäste till duschdraperistången eller vad det heter. Så han satte dit ett nytt sånt också. Nu slipper jag bli irriterad på att det ramlar ner hela tiden.


Kommentarer
Postat av: Siw

Obehaglig händelse och tråkigt att man inte kan lita på saker och ting. Tur i oturen att han var hemma.

2011-11-10 @ 12:23:29
URL: http://www.tankspridd.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0