Bröllop

Igår var jag på bröllop med mamma, mormor och Erik. Det var mammas kusin som gifte sig.
Åkte härifrån klockan tolv, bröllopet skulle vara i Jönköping. När vi nästan var framme i Jönköping så insåg vi att vi var tidiga och hade gott om tid på oss. Vi kom in i Jönköping och rätt som det är ser jag att min klänning har gått sönder. Ena axelbandet har lossnat framtill. *panik* Jag säger till Erik stanna vid första bästa affär som kan tänkas ha nål och tråd, går ju säkert att sy ihop det lite snabbt. Stannar vid en ica affär och mamma springer in och kommer ut med en tejprulle!, helt vanlig tejp. Men det håller ju aldrig säger jag. Ica affären hon var i var tydligen bara en liten pytte liten där det inte fanns mycket och ingen nål och tråd. Vi fortsätter köra och leta, Erik släpper av mig och mamma vid en gågata där det verkar finnas lite affärer, så medan vi går och leta efter nål och tråd (jag med ihoptejpad klänning) kör Erik och mormor till kyrkan och parkerar bilen.
Mamma och jag båda i högklackat ingen av oss är vana att gå i det försöker gå så fort vi kan utan att snubbla och leta upp en lämplig affär. Vi hittar Åhlens springer in där och frågar var de har nål och tråd. Letar upp det och ställer oss i kön. Klockan är 13.50 bröllopet börjar 14.00. *stressade* Vi betalar, tar rulltrappan ner igen, springer in i ett omklädningsrum och sätter ihop det lite provisoriskt med en säkerhetsnål och lite tejp. Skyndar oss ut och går så fort vi kan till kyrkan.  Vi kommer fram till kyrkan kl 13.59, alla andra har gått in och satt sig så vi smyger oss in försiktigt och sätter oss ganska långt bak,  och pustar ut. Klänningen höll sen resten av dagen, och det syntes inte alls mycket att det var lite provisoriskt lagat så det var nog ingen som tänkte på det.

Vigseln i kyrkan var vacker, och det var en fin kyrka också. Efter vigseln åkte vi till ett ställe som hette fjällstugan där vi var resten av dagen. Välkomstdricka och lite snacks fick vi när vi kom dit. Sen fick vi vänta på brudparet dröjde ett tag tills de kom för de tog kort efter vigseln.
Massor av god mat fick vi, rotfruktsgratäng, kycklingfilé, fläskfile, tomat och championsallad, annan sallad. Jätte gott.
Sedan fick vi Chokladmousse med bär. Och sedan bröllopstårta och så fanns det en chokladfontän som man fick doppa fruktbitar i. Gott.
Så var det ju många som höll fina och roliga tal, bilder visades osv. Trevlig dag men kände inte så jätte många där.
Det blev rätt så sent, vi åkte därifrån klockan tolv på natten och då var det inte riktigt slut än, var hemma någongång vid tvåtiden på natten.
Idag vaknade jag inte förrens klockan tolv och låg kvar i sängen en stund, så denna dagen har ju bara försvunnit.

På mitt bröllop ska det stå på inbjudningskorten  Klädsel: mjukisbyxor  ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0