Arbetstidsregler

Den lagen om arbetstidsregler som Eu har infört, kommer inte ihåg vad den heter.
Förstår mig inte riktigt på den och vad ska man med lagar till som ändå bryts?
Där jag jobbade förra sommaren var de jätte noga med 12 timmars vila och helgvila och de pusslade och krånglade för att få schemat att gå ihop. Det är väl bra för finns det lagar ska man väl följa dem.
Idag på mitt sommarjobb frågade de om jag kunde jobba en dag 14-20.30 och sa ja de kan jag väl men får jag det då för jag börjar ju sju dagen efter. Hon ryckte lite på axlarna och sa att så kommer det bli många gånger i sommar för de fick inte ihop schemat annars och att enhetschefen vissste det och då låg ju ansvaret på henne. Jag bryr mig inte så mycket om jag slutar 21.30 och börjar 7.00 nästa dag men tycker att det är konstigt att det är så olika på olika ställen.
Finns det någon som kollar så att den lagen följs? Vad händer om någon kommer på att den bryts? eller lagen bara finns där utan att någon bryr sig?
Visst jag tycker tanken är bra att man ska vara utvilad och pigg när man kommer till jobbet, men tycker också det beror på vad man jobbar med.

hmm ja, undrar om någon fattar vad jag menar egentligen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0