hihi! det löser sig nog med jobb

Jag har ju bara ett sommarjobb nu och sen vet jag ju inte vad som händer och alltid lite osäkert för man vet ju inte om man hittar något. Men tror det kommer lösa sig, blev nämligen lite överraskad idag.
Var en som ringde mig idag om ett jobb, jag skickade in min ansökan i lördags alltså i förgår och hon ringde idag. Snacka om snabbt! Det var som personlig assistent till en tjej med grav utvecklingsförsening stod det och den tjejens mamma hade läst mitt brev och CV och tyckte att jag verkade vara bra. Så hon ville gärna att jag skulle komma på intervju men de ska inte ha intervjuerna förrens om en månad men ville bestämma tid nu ändå, bara så jag skulle veta att hon tyckte att jag verkade bra eller nåt. Sa iaf hon som ringde. *glad*

Sen så hade jag ett missat samtal också och ringde upp och det var också om ett jobb. 
Det var som personlig assistent till ett syskonpar med autism och det jobbet verkar också roligt och spännande. Men de behövde en så fort som möjligt och jag har ju redan ett sommarjobb som jag tackat ja till. Men sa att jag kan börja i augusti och kanske kan ta några dagar nu i sommar med. 
Så får väl se, om deras föräldrar tyckte att det gick bra skulle de ringa. Men inte så säker på att de vill vara utan assistent så länge. 

Men det gör inte så mycket om jag inte får just något av dessa jobben även att jag hoppas, utan det roliga är ju ändå att de tycker att mina jobbansökningar låter så bra att de vill jag ska komma på intervju. Så till slut måste man ju få napp. *glad glad glad*


Kommentarer
Postat av: Cornelia

Lyllos dig som har ett sommarjobb. Skulle oxå vilja ha ett men nu är det ju lite sent..

2008-06-18 @ 11:12:31
URL: http://conke.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0