Sista dagen

Idag var det sista dagen på mitt jobb. Kändes konstigt och känns konstigt att jag inte ska till henne och jobba fler gånger nu. Men har nog inte riktigt förstått det ännu. Kändes faktiskt lite tråkigt att säga hejdå till henne, jag har trots allt varit där ett halvår och jobbat så nära henne.
Nu går jag vidare med mitt liv och hennes fortsätter som vanligt, med nya assistenter. Konstigt egentligen att hela tiden behöva ta in nya människor i sitt hem och sitt liv.

När jag har jobbat där och gått hem vid fem har det ibland känts så konstigt när man börjar fundera. Klockan fem "börjar" ju nästan min dag och hennes slutar. Hon kan ju inte göra så mycket mer än att titta ut genom fönstren, lyssna på radio och titta på tv. Så när jag går vid fem så har ju hela hennes dag redan gått.
Men när jag går hem vid fem så börjar min och jag kan fortfarande hitta på mycket. Vissa dagar när man har städat hela dagen när jag har jobbat har ju hon mest suttit och tittat ut genom något fönster och det kan ju egentligen inte vara så roligt och göra det en hel dag. 
Eller t.ex. när det är så här fint väder och hon (och jag) har varit inne hela dagen för det har funnits massa annat att gör så hinner man ju inte gå ut. Då tycker jag det är skönt att sluta och fundera på vad jag ska göra hela kvällen, då kanske man tar en promenad, spelar minigolf, träffa någon kompis eller något annat. Men hon har ju inte alla de valen tyvärr. Tur att hon har barn, barnbarn och vänner som kommer lite då och då. Man anpassar sig väl och får lära sig att uppskatta de små sakerna.


Kommentarer
Postat av: Siw

Håller med dig i dina funderingar och resonemang och har också ofta funderat i dessa banor (jobbar också som assistent). Men tror och hoppas att de som har hjälp av andra lär sig fort att värdesätta det vardagliga ch små sakerna i tillvaron, annars blir det inte lätt för dem .. Ha en bra dag

2008-06-18 @ 08:26:09
URL: http://www.tankspridd.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0