hemma från barnlägret

Så var man hemma från vårmonet, ett ju-jutsu barnläger för barn. Trots att det bara var över lör-sön så är jag trött och seg. Men ingen kom bort iallafall ;)
Vi hade 17 barn med oss och vi var tre ledare.
De hade tre träningspass på lördagen, och på kvällen var det disco.
Endel ville inte stanna så länge på discot och gick tillbaka och kollade på melodifestivalen eller råttatouille istället, jag var en av dem. Typiskt att Perelli vann, hon har ju redan vunnit en gång så hur stor chans är det att hon vinner eurovison song contest en gång till. jaja.
Sen var det nattmacka och till halv tolv skulle man försöka få alla barnen att lägga sig och vara tysta. Inte det lättaste kan jag tala om. De gick väl på överenergi, för de hade ingen större lust att lägga sig. Själv hade jag inte haft någonting emot att lägga mig då men Catta o jag åkte ju på nattvakt mellan 12-2.
Så när vi hade fått alla att iaf lägga sig och vara stilla gick vi ut och tog lite kaffe för att få lite energi.
Somnade ganska fort sen när vi la oss vid två.
Vaknade någongång mellan 7- 7.30 av barnen som tydligen tyckte det var dags att stiga upp och föra oväsen igen :P De hade ju fått sova till 8 om de hade velat men det ville de tydligen inte.
På söndagen hade de två pass till plus ett gemensamt allihopa.
Försökte få dem att samla ihop sina saker på morgonen efter frukost så att vi bara skulle kunna lasta in allt sen på eftermiddagen och köra. Gick ganska bra, men tar ju alltid lite tid innan alla har bytt om och kommit in i bilarna. Hoppas de fick med sig allt, brukar alltid vara någon som glömmer något. Så vi får väl se om det är någon som hör av sig så småningom.
Körde och lämnade alla vid simhallen och såg till så att alla blev hämtade, sen åkte vi och tankade minibussarna och lämnade dem.
Nästa gång ska jag ta med mig min dräkt och vara med och träna något pass med dem.
Jag tror och hoppas de hade det kul på lägret. Men själv känner jag mig inte alls utvilad efter helgen och imorgon är det dags att jobba igen.

Kommentarer
Postat av: Miia

Han är sååå himla kul! Men jag håller med dig, är lite besviken på gårdagens insats. Tur att de andra roliga klippen finns på Youtube då! :)

2008-03-16 @ 22:10:41
URL: http://miiakarppinen.blogg.se
Postat av: Mamma

Skönt att ni inte tappade bort någon den här gången!

2008-03-16 @ 22:54:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0