ovanlig bussfärd

Har inte gjort något särskilt idag. Jobbat och efter jobbet tog jag bussen direkt hem till föräldrarna och hälsade på.
Sen ringer lillasyster och vill låna en fritös snäll som jag är kör mamma och jag hem till mig hämtar den, köper olja och kör och lämnar den. Sen åker vi tillbaka hem till mamma. Kollade på efterlyst med mamma och mormor. Haha smarta killar som själ övervakningskamerorna, blev ju perfekta bilder på dem, så det lär väl inte vara några större svårigheter för polisen att identifiera dom. Filmen från kamerorna sparas ju inte i kameran, det borde man väl ha koll på om man tänker ta dom. 
Efter programmet skjussade mamma hem mig.
Tog med mig en sovsäck hemifrån. Ska på läger på lördag så behöver den då, eller om jag tar vanligt täcke med mig isstället. Kan inte bestämma mig.

Bussen
När jag klev på bussen möts jag av en sur chaufför som knappt svarar. jaja tänker jag kan inte vara så roligt att hälsa på alla som kliver på hela tiden. Jag går mot ett ledigt säte och jag lägger märke till att alla i bussen ser hur sura och trötta ut som helst. Mysko. Kanske det tråkiga vädrets fel tänker jag och sätter mig. Chauffören gör många hastiga inbromsningar och en dam håller på att ramla. Oopps inte så bra. Chauffören hade nog ingen bra dag.
Vid en busshållplats står det någon och väntar, chauffören stannar, på andra sidan vägen kommer en tjej springande och vinkar att hon ska med. Passageraren som stod vid hållplatsen har betalat och gått in, chauffören verkar vänta på den springande tjejen. Det kommer en bil så hon springer ju inte rakt ut utan väntar på att den ska köra förbi. Plötsligt ändrar sig chauffören och kör sin väg isstället för att vänta några sekunder till på tjejen. Taskigt.
Om han hade bestämt sig från början att inte vänta så okej, men först vänta sen ändrar sig och bara köra, det var väl lite taskigt.

Vid nästa hållplats kliver en tjej och kille på. Lägger inte märke till dem förrens de sätter sig i sätet jämte mig på andra sidan gången. Killen sitter och mer eller mindre sover, han försöker öppna ögonen ibland men stänger de lika fort, gungar lite fram o tillbaka för att inte ramla. Han ser ut som en zombie. Skärpet är inte knäppt och hänger ner. Tjejen knuffar till honom med armbågen för att han ska hålla sig vaken, och tror hon säger till honom att sätta på sig skärpet. Ser ut som han tänker göra det men är alldeles för trött för att orka. Den killen måste varit drogpåverkad. Såg otäckt ut. Jag förstår inte riktigt hur han överhuvudtaget kom på bussen för han verkade vara helt borta. Okej om det hade varit typ fredag och lite senare, hade det väl kanske inte förvånat så myket om det var någon som fått i sig lite för mycket alkhol.
Men en torsdagseftermiddag vid fem tiden nja, och jag tror inte det var alkhol det var något annan den killen hade fått i sig. Synd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0