Sagt upp mig

Japp idag har jag sagt upp mig från mitt jobb som personlig assistent. Hade inte tänkt säga upp mig just idag men det blev så ändå. Vi pratade om att det var tråkigt att den andra assistenten skulle sluta och så säger hon: Hoppas inte du också har några sådana planer. Och eftersom jag hatar att ljuga plus att hon frågade samma sak för ett par veckor sen, så var jag ju tvungen att säga som det var. Att jag faktiskt har funderat på det och bestämt mig för att sluta.
Hon blev ju inte glad precis men tog det ändå bättre än vad jag väntat mig. Troligen kommer jag jobba kvar till sista maj. Sen efter det blir det ett sommarjobb, har blivit lovad jobb i sommar men vet inte var ännu.
Nu kanske endel tycker jag är knäpp som säger upp en fast tjänst mot ett sommarjobb. Men jag anser att man måste trivas på sitt jobb för att göra ett bra jobb, dessutom är det ju lättast att få in en fot någonstans på sommaren och sen hoppas att jag får fortsätta.
Känns skönt att jag berättat för henne nu att jag ska sluta, för har funderat på hur man skulle säga det och haft lite dåligt samvete för att jag ska säga upp mig. Har ju trots allt bara varit där sen januari och det är nu som man börjar komma in i rutinerna. Dessutom var det bara några veckor sedan sen jag bad om att får vara ledig en vecka för att jag ska till Spanien. 
Det blir jobbigt för henne att lära upp två nya samtidigt en gång till så tätt inpå sen sist. Jag och den andra började ju bara med en månads mellanrum så det var lite tufft. Men hoppas för hennes skull att hon får tag på två nya bra assistenter som stannar länge.  

Nu tänker jag lägga mig i soffan och kolla på tv och sen sova. Är så trött, men en timme till får jag väl orka vara uppe.

Kommentarer
Postat av: Jenni

Det var bra gjort tycker jag!

2008-03-06 @ 21:20:45
URL: http://missjenni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0