Första dagen på sommarjobbet!

Ja nu har jag jobbat på riktigt en dag.
Skulle ju få delegering av sjuksköterskan så var där nästan en timme tidigare. Han frågar om jag har jobbat innan och sen frågar han, du har väl gått den medicinska grundkursen. Jag ser frågande ut och undrar vilken han menar.(har ju läst lite medicin i utbildningen)
"Ja den på vallgatan"
Hmm nej den har jag inte gått säger jag.
"oj då kan jag inte ge dig delegering alla måste gå den först"
Jaha det visste inte jag, hade jag ingen aning om faktiskt sa jag. Det är ingen som har sagt någonting om nån sån kurs till mig.
"det borde din chef ha berättat."
Ja nej ingen har nämnt någon sån.

Så jag fick ingen delegering. Och är nu inbokad på grundkursen och efter den får jag delegering. Visst det är väl bra att de är noggranna men bra om de säger till att man måste gå den först.

Sen gick vi och hämtade två från dagligverksamhet. När vi kom tillbaka hade jag för mig att de brukade vila direkt efter. Så jag gick och la honom. Sen när jag går ut till de andra, säger de att först brukar de sitta där ute en stund. Upps!
Kändes inte så bra, göra fel det första man gör. Men de sa att det inte gjorde något och så.
Men sen gick det rätt så bra tror jag. Men hon jag jobbade tillsammans med ikväll fick tusen frågor av mig. Hon fick också visa mig lite det jag inte kom ihåg eller hade sett innan. Men så svårt innan man kommer in i rutinerna och innan man lär känna dem.
Frågade hela tiden kändes det som.
När äter vi?
ska maten mixas till henne?
Vad brukar hon dricka?
Tål hon det?
Vad ska det pulvret blandas med?
Ska hon ha draglakan?
Är det lagom att duscha henne nu?
När brukar han lägga sig?
Kan jag lägga honom nu?
osv. osv. osv.
Men hon jag jobbade med ikväll var jätte snäll och tog det väldigt lugnt. Så då blev ju jag också lugn och inte stressade.

Nu sitter jag och funderar och hoppas att jag inte glömt något och kan inte riktigt slappna av. Visst är jag lite löjlig.


Imorgon ska vi till olofström. Blir väl att vi tittar lite på marknaden på dagen. Sen ska vi till Ricke och grilla.

Sen sover vi där till söndag.

På söndag ska vi till Borås och titta på Grå Jako. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0