Äter inga frön

Så ett litet inlägg till om Wilma, hon tar upp mycket av tänkandet och tiden just nu.
Idag ringde jag till uppfödaren och sa att vi inte sett henne äta något i buren. Jag blev förvånad över vad hon sa till mig.
Det var tydligen likadant med två av de andra ungarna med och de hade ju också ringt och frågat. 
Hon sa att alla ungarna hade ätit frön hos dem.
Hon sa också att hon kommer nog snart börja äta dem. Det får man ju verkligen hoppas! Tycker de borde kollat det lite noggrannare innan man får ta hem dem. När vi var där och skulle hämta henne så frågade jag ändå om de hade lärt sig äta frö och så.
Men som sagt är Wilma pigg och glad så det är säkert ingen fara. Men vi tänker ha koll på henne. Hon får ju välling morogon och kväll med, och när hon dissikerar päron och liknande får hon säkert i dig vätska också. Vätska måste hon ju ha fått för annars skulle hon definitivt inte vara så pigg som hon är. När jag har erbjudit henne vatten utanför buren och hon doppat näbben i vattnet men har inte druckit så då är hon ju inte törstig.
Men lite orolig blir man ändå när man inte haft en grå jako innnan och är lite osäker på allt. Även att vi har läst på ganska mycket. Pellets tror jag hon har ätit och även banan men det är när hon varit ute och gett henne det.
Men det blir säkert bra. Så länge hon är pigg är det säkert ingen fara.
Jag ska kolla nätet och lite forum där får man bra tips och råd.

Lite rörigt inlägg men orkar inte anstränga mig, jobbigt att träna förstår ni ;)

Kommentarer
Postat av: Diana

Tack för gullig kommentar! =) Finns det? Har aldrig träffat en både hund o pepegoj ägare, men är man djurälskare så är man! :) Hur gammal är Wilma då? Kan hon prata och så? Tycker jakos är såå häftiga!!

=)

2008-09-25 @ 00:06:24
URL: http://dianasblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0