Jobbat dubbelpass

Idag har jag jobbat precis hela dagen. Var på mitt vanliga jobb och jobbade där 7-17. På förmiddagen ringde min mobil (som jag i vanliga fall har på ljudlös). En desperat chef från korttidsboendet där jag jobbade förrut undrade om jag kunde jobba. Förklarade ju att jag redan var på jobbet men om det fortfarande behövdes personal vid fem att jag kunde jobba då. Hon ringde tillbaka senare och sa att jag gärna fick komma och jobba, det var kris.
Så det gjorde jag, när jag slutade på mitt jobb körde jag direkt dig och jobbade till halv tio där. Imorgon ska jag upp och jobba vid sju igen.

Det var väldigt längesen jag var på det korttidsboendet och jobbade, så jag hade inte träffat någon av de barnen som var där. Men jag gjorde mitt bästa och jag tror att det gick bra. De är ju så söta o goa!!!
Hade gärna jobbat där. Särskilt nu när de fått in nya barn med lite annorlunda behov. Precis det jag vill jobba med ju! De anväder tecken och bilder, jag tycker det är väldigt kul.
Men det är svårt att hoppa in så när man alrdig träffat de förrut och inte vet hur de kommunicerar o inte ens veta hur de säger ja eller nej. Det är rätt intensivt att jobba med dessa barn. Men roligt!
Sa att de gärna får ringa igen. Men det är nog inte lätt att tajma in, särskilt inte nu när jag ska börja jobba heltid på mitt vanliga ställe.

Nu borde jag väl sova snart kanske, äta lite först.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0