Tillbaka till civilisationen

Idag kom vi hem från sommarstugan igen. Har varit där sen i måndags, så skönt. Vet inte varför men jag har mycket mer energi när jag är där än här hemma. Mer syre i luften där kanske, eller för att jag trivs bättre ute i skogen. Men när man är där känner man sig lite bortkopplad från världen, ingen TV, ingen dator, och knappt någon täckning på mobilen.
Vi har varit ute mycket, plockat blåbär och kantareller. Finns jätte mycket bär! Det är roligt att plocka men inte lika kul att rensa det sedan. Nu har vi fyllt upp frysen ännu mer.
Vi upptäckte att Wilma är väldigt förtjust i röda vinbär, så det plockade vi också lite och tog med hem.


Kantareller

Wilma äter vinbär ute

Massor av bär

Måste rensas också

Gunga gungstol. Mormors mumsiga tårta.


Upptäckte att jag inte vet var min jacka är. Hoppas att den är kvar i sommarstugan annars vet jag inte alls var den är. Det jobbiga är att mina nycklar ligger i jackfickan. Men den kommer nog fram, brukar mina saker för det mesta göra.


Kommentarer
Postat av: Tina

Ja men det är så skönt att få komma bort från tv.n och datorn och sånt ibland tycker jag, det är så avkopplande =D

2009-07-31 @ 00:16:58
URL: http://tinanittiofyra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0