Twilight- böckerna

Dessa böcker läste jag för ett tag sen men inte blivit av att jag skrivit om dem förrens nu. Men de är absolut läsvärda. De är verkligen bra, bland de bästa jag har läst. Jag brukar inte vara förtjust i vampyrböcker och hade inte så stora förväntningar. Men så fel jag hade. Jag sträck läste alla böckerna och hade mycket svårt att slita mig från dem.
De är ganska lättlästa så det går ganska fort. Det är en serie på fyra böcker av Stephenie Meyer.
Har man inte läst dem så gör det genast! Man blir helt förälskad i böckerna.


Om jag kunde drömma- första boken
I första boken flyttar Isabella Swan till forks. Hon tror att hennes liv kommer bli tråkigt och hon gillar egentligen inte staden. Hon träffar på Edwan Cullen som är mystisk. De blir kära och Isabella får så småningom veta att han är en vampyr. Livet blir helt plötsligt farligt.

När jag hör din röst- andra boken
Isabella träffar på en vampyr som är ute efter att döda henne.
Edward lämnar Isabella för han tycker det är för farligt för henne att träffa honom, och hon blir helt knäckt.
Hennes bäste vän Jacob döljer något för henne och han vägrar berätta vad det är.

Ljudet av ditt hjärta- tredje boken
Bella är återigen i fara, en ondskefull vampyr är på jakt efter henne för att hämnas.
Hon måste välja mellan sin älskade Edward och sin bäste vän Jacob.

Så länge vi båda andas- sista boken.
Bella och Edward gifter sig. Smekmånaden slutar inte alls som de har tänkt sig. 
Hon ställs inför ett svårt val, att fortsätta vara mänsklig och levande eller att sluta sig till vampyrerna och då förlora sin familj och alla sina vänner. Än en gång tvingas de möta den hänsynslösa Volturi.

Alla fyra böckerna får   av fem stjärnor av mig.


Kommentarer
Postat av: kkkkarin

älskar dom bööööckerna ;** <3

2009-09-25 @ 20:24:28
URL: http://karinternemo.blogg.se/
Postat av: Maria

är helt kär i dem där böckerna (och filmen), jag snor den bilden till min blogg oki? :D

2009-10-01 @ 21:38:32
URL: http://baramariaaa.blogspot.com
Postat av: Dessiree Nillson "dessi"

I LOVE THIS BOOKS!

2010-03-04 @ 19:10:57
Postat av: johanna

böckerna är grymma, & fin blogg:)

2010-03-12 @ 13:28:44
URL: http://johannaejdelind.blogg.se/
Postat av: -

TACK FÖR DU BERÄTTAR ALLA SVAREN !! TACK SÅ MKT

2010-07-06 @ 16:12:57
Postat av: caroline

jag har inte läst böckerna, men dom tre filmerna är bra :)

2010-08-20 @ 20:50:57
Postat av: sarah

boken är helt fantastisk. jag är helt och hålet kår i den.

2011-05-02 @ 19:50:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0