Kan inte prata

 
Bild googlad.
Idag har jag varit hemma från jobbet för jag är sjuk. Har feber, ont i halsen och har tappat rösten. Väldigt jobbigt att inte kunna prata. Egentligen är det jobbigare för stämbanden att viska än att prata vanligt.  Men idag har jag inte haft något annat val än att viska eller så har jag skrivit på papper när jag ha velat något.

När jobbet ringde i eftermiddag fick Jonas svara och prata, och säga att jag nog blir hemma imorgon med. Känns ju nästan som när man var liten och mamma ringde och sjukanmälde en till skolan. Men har man inget val så. Tror inte det hörs så bra i telefonen om man viskar.

Konstigt för det känns som om förkylningen bara satt sig i halsen och att jag har feber. Men jag är inte alls täppt i näsan brukar man ju alltid bli när man är förkyld. Konstigt.

Idag har jag ätit halstabletter, honungsvatten, mer halstabletter och mer honung. Vet inte om det hjälper, antagligen inte. Det känns kanske lenare i halsen men det gör nog inte så att jag får tillbaka rösten fortare.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0