träffade chefen idag

Idag vaknar man och känner sig hur trött som helst. Måste lära mig att lägga mig tidigare. Visserligen la jag mig tidigt men vi kollade på film och sen låg vi nog vakna halva natten och pratade.

Det var bara att pallra sig upp och åka till jobbet för att träffa chefen och sedan personalmöte. Igår kollade jag också upp hur många dagar jag har jobbat i kommunen vilket var mer än ett år. Då borde jag ju fått en tillsvidareanställning tyckte jag men chefen sa att det funkar inte riktigt så (de har ju ändrat policyn) . Försöka går ju alltid tänkte jag.

När jag kommer till jobbet och vi har satt oss ner tar hon fram lite papper och säger att hon pratat med den och den om mina dagar och så där. Så nu får du en tillsvidare anställning säger hon. OJ det var inte alls vad jag trodde! Jag som trodde jag skulle bli arbetslös. Tillsvidare inom omsorgen så de kan ju placera mig var de vill men de har ju ändå skyldighet att ge mig jobb, så det är ju bra. Sen säger hon också att jag får mitt vikariat där jag är nu förlängt året ut.
Så det var väldigt positivt!

Sedan har vi personalmöte och efter det sitter vi kvar en liten stund och pratar. Sen kör jag hem. Påvägen hem ringer jobbet. "vad vill dom? var ju inte ens fem minuter sen som jag körde" tänker jag.

-Hej, jobbar inte du ikväll?
- Nej
- säker? har inte du tagit K:s tur?
- Vänta lite
Jag stannar bilen, kommer på att jag skulle jobba en kväll extra
kollar almanackan (som jag kollade i precis innan jag körde till jobbet) ser nu att det faktiskt står att jag jobbar
till 20:00.
- Jag kommer snart!

Bara till att vända och köra tillbaka till jobbet . Fattar inte hur jag kunde missa det. Men så kan det va, de hade ganska kul åt det på jobbet iaf.


Kommentarer
Postat av: Angie

Anställning i dessa dagar! Grattis!!! Vad kul!

Postat av: Siw

Grattis till jobbet eller säger man anställningen i detta fallet ..

2009-06-11 @ 16:24:21
URL: http://www.tankspridd.bloggagratis.se
Postat av: Pampam

Grattis till anställningen, inte dåligt då kommunen har anställningsstopp. Du jobbar väl i samma kommun som du bor i, eller? Kommer inte ihåg var det var du jobbade.

2009-06-19 @ 10:53:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0