Blodprov

Idag gick jag till vårdcentralen för att ta det där blodprovet som de inte kunde ta sist. Tänkte lika bra att få det gjort någongång. Vi gick dit och jag var inte alls nervös vilket va lite konstigt eftersom jag egentligen tycker sånt är väldigt jobbigt. Jag hade väl helt enkelt lyckats övertyga mig själv att det är ju inget farligt och inget som gör ont.

Så jag var väldigt lugn när jag gick in där också. Men sen när jag satte mig i stolen och såg grejjerna kom jag ihåg att just det ja, sånt här är ju läskigt!  Men det är bara att titta bort. Så jag kollade inte när hon stack eller fyllde rören. Tror det var fem olika rör men det gick väldigt fort och gör inte ont bara sticks lite, ändå tycker jag det är obehagligt. Men det gick bra. Ända tills jag reser mig upp och ska ta på mig jackan, då känner jag att jag börjar bli yr.
Jag går ut ur rummet, Jonas var med och satt där utanför och väntade. Jag säger att jag är yr och sjunker ner i stolen.

Jag blir väldigt yr, illamående och kallsvettas och allt känns väldigt obehagligt. Jag fick lite vatten att dricka men då blev jag bara ännu mer illamående, så jag halvlåg mot Jonas och blundade. 
Vet inte hur länge vi satt kvar där innan jag kände mig bättre och kunde resa mig upp igen utan att svimma. Jag svimmade aldrig men hade jag inte satt mig ner på stolen hade jag gjort det.

Jag har svimmat några gånger tidigare i mitt liv och nu har jag lärt mig känna igen symtomen och vet när det är bäst att sätta sig ner.

All nervositeten kom väl efteråt då eller nåt kanske, eftersom jag kände mig så lugn innan. Eller hade jag spänt mig utan att tänka på det och när man slappnar av så kommer det då isstället. Usch! Inga fler frivillga blodprov nu.

På hemvägen gick vi förbi statoil och växlade in trisslotter som vi hade fått i julklapp. Vi hade varsin lott där det var 50 kr vinst. Vi fick två nya var. Jonas vann 25 kr på en och jag vann också 25 kr på en. Kul att vi fick varsin vinst igen. Synd bara att det inte ökade. Men man ska väl vara nöjd att det överhuvud taget var vinst på dem =)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Svar; Ja, visst är han söt :)

2009-03-02 @ 21:31:39
Postat av: Siw

Jobbigt det här med blodprov, har själv mer problem med att jag är svårstucken än för själva stickandet även om jag inte gillar att bli stucken heller för den delen ..

2009-03-04 @ 14:59:55
URL: http://www.tankspridd.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0