Fler timmar på dygnet

Det hade varit praktiskt om det hade varit några fler timmar på dygnet, så att jag hade hunnit med lite mer om dagarna. Det finns väldigt mycket som jag vill göra men jag har inte tid. Tiden bara försvinner. Sen finns det ju mycket som man mer eller mindre måste göra vara sig man vill eller inte. Typ äta, sova, jobba, handla, laga mat, diska, tvätta, städa. Bland dessa nödvändiga saker har jag idag: handlat, ätit, och tvättat. Vi skulle även behövt städa.

Sedan finns det en lång lista på saker jag skulle vilja ha mer tid till eller ha tid för att lära mig, t.ex. Pärla, träna Wilma,blogga, umgås med vänner, scrappa, göra smycken, lära mig fotografera, Träna med mera.

Idag har jag iallafall hunnit(förutom de tråkiga måste göra sakerna) sortera frädigt alla korten som jag framkallade för ett tag sen. De låg inte riktigt i rätt tidsordning och det står ju inget datum på dem, så det var lite att pyssla med för att få de rätt. Det var massor av kort! Varför framkallade jag så många? Jag kan ju inte sätta in alla de korten då kommer jag behöva massor av album. Men nu är de iallafall sorterade och så har jag börjat sätta in dem i album, men rätt som det var så tog ju albumet slut. Typiskt! Så då kunde jag inte fortsätta.

För någon vecka sedan fick jag lust att börja scrappa. Jag har ingen aning om varför egentligen. Sedan upptäckte jag att det finns en scrap butik här, det visste jag inte. Men den besökte vi idag, och jag köpte med mig lite grejjer hem. Så jag får väl se vad det blir av det. Först och främst måste jag få lite tid över.

Jag måste ju även hinna pärla färdigt min julkula som jag har börjat med innan jul. Det har jag inte hunnit idag.

Så har jag försökt börja träna Wilma lite med idag och igår. Jag har ju försökt lite några gånger tidigare men det har inte blivit bra eftersom all belöning jag har provat med har hon inte tyckt varit värt att kämpa för. Så nu har jag fått ge efter och tränar henne med ostbågar. Det är ju inte så nyttigt egentligen men jag delar dem ju förstås i många små bitar så det blir totalt 1-2 ostbågar/ träningstillfälle. Låter kanske inte så mycket men hon är ju inte så stor. Ostbågarna ville hon ha så nu är hon lite mer motiverad och jag med när jag märkte att det gick lite bättre. Så vi får se hur det går med det med.

Sedan så har jag ju tränat mig själv ikväll med ;) Alltså har jag tränat ju-jutsu. Kul! Har missat några träningar för jag har jobbat, så då blir det lite extra kul.

Vi har kollat på tv ikväll med, det tillhör kanske inte de nödvändiga sakerna, men man måste ju koppla av och inte göra någonting ibland med. Så hmm, lite nödvändigt kanske det är.

Oj, det blev längre än jag tänkt mig.
Natti natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0