varför klaga på snön?

Jag skulle ta kort på snön...

Och fick syn på en fågel

Men den ville inte vara med på kort och flög sin väg.


Jag förstår inte varför folk klagar på snön. Okej det kan vara jobbigt att köra om det är halt och slirigt och är det för kallt är det ju inte skönt att vara ute.
Men det är ju faktiskt vinter och om jag inte har fattat det helt fel så ska det vara kallt och snö. Dessutom är det väl mycket trevligare när snön ligger kvar hela vintern isstället för att det bara är blött och blaskigt flera månader innan det blir vår. Någon som håller med mig?

Kommentarer
Postat av: Siw

Jag uppskattar snön, speciellt det att det gör att det är ljusare ute med tanke på att det är den årstiden det är men är väldigt irriterade på människor som inte anpassar sin bilkörning efter rådande väglag ..

2010-02-12 @ 14:27:05
URL: http://www.tankspridd.bloggagratis.se
Postat av: Sussu

Jag håller helt med dig. Har inte alls varit sådär trött och grinig som jag brukar på vintratna. Det tror jag beror på att vi fått såpass mycket ljus pga att marken varit vit hela vintern. Nu längtar jag dock efter våren och hoppas vi även får en riktig sommar i år så den inte bara regnar bort.

2010-02-24 @ 18:33:24
URL: http://pysselsystrar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0