Tältat på Öland

I helgen har vi varit på öland och tältat. Riktigt varmt och fint väder har det ju varit med, kunde inte bli bättre.
Det är mysigt att tälta tycker jag nackdelen är ju att det blir riktigt varmt i tältet redan tidigt på morgonen. Fast då komer man ju upp i tid och hinner göra mer under dagen, så det kanske inte är så dumt ändå.
Det var inte så kallt i havet som jag trodde det skulle va, det var riktigt skönt när man väl hade doppat sig.

För första gången har jag kört go-cart! Jag tyckte det var läskigt de första varven men sen blev jag lite lugnare. Men jag använde nog nästan bromsen mer än gasen.... det är väl så man ska göra eller? ;)

Efter vi hade ätit frukost i lördags gick vi förbi ett jordgubbstånd. De hade inte hunnit packa upp ännu men jag stannade och köpte en liter. Det var en trevlig man som sålde dem och han sa: färskare jordgubbar kan du inte få, för två timmar sedan satt de på plantan.

Jag måste införskaffa mig en keps och kanske ett par solglasögon. Jag brände mig lite på huvudet. Det är rätt jobbigt att behöva kisa mot solen länge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0