Massa gamla papper

Igår åkte jag hem till mamma o pappa en stund.
Mamma o jag bestämde oss plötsligt för att slänga ut ett skrivbord och möblera om lite. Inget som vi hade planerat alltså.
 
Men det var ju inte bara till att slänga ut skrivbordet, det var ju massor av grejjer i och på det. Det mesta var nog grejjer som tillhörde mig och mina syskon men som blivit kvar där. Eller grejjer var det inte, mest skräp, gamla papper, endel disketter, cd-skivor o pc-spel.
Så det var bara till att börja slänga. Enhel del skräppåsar fick vi ihop. Sen bar vi ut skrivbordet som vi senare körde och slängde.
 
När vi fått ut skrivbordet började vi flytta runt på sofforna. Vi flyttade dem många gånger innan vi bestämde oss för vilket som blev bäst. Men till slut hade vi bestämt oss.
Riktigt duktiga kände vi oss efteråt.

Bland alla papper hittade jag en gammal skolpärm som var min. Tänk så många prov man gjorde i skolan! Och till ingen nytta. Eller ja lite nytta kanske. Jag har ju lärt mig skriva, läsa och räkna. Men all historia, geografi och liknande är det inte mycket som jag kommer ihåg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0