Oinbjuden gäst

Häromdagen satt Jonas o jag vid våra datorer i lugn och ro. Wilma i buren.
Rätt som det är ser jag något som rör sig bakom mig i ögonvrån. Jag blir jätterädd hoppar till och skriker.
Jonas blir rädd för mitt plötsliga utrop.
Det som rörde sig var en katt. Katten har smitit in till oss genom vår balkongdörr som var öppen. 
Jag hör en liten kille från balkongen intill säga något i stil med "oj deras dörr är jättemycket öppen" Så jag förstår ju att det är deras katt. Jag frågar om det är deras och lyfter över katten till dem.

Jag har sett katten gå på balkongräcket här, den fortsätter ofta över till nästa, ibland ser jag den gå tillbaka. Ibland hoppar den ner och går runt på vår balkong. Vi bor högst upp så katten håller sig väl till samma länga, den kan ju inte hoppa uppåt eller ner till marken.


Idag satt kattens ägare ute på balkongen och katten gick fram o tillbaka på balkongräckena i denna längan. Så de verkar inte bry sig.

Jag har inget emot katter. Jag tycker om katter. Egentligen har jag inget emot att den går på vårat balkongräcke heller. Men jag vill faktiskt kunna ha balkongdörren öppen utan att det smiter in en katt i lägenheten. När jag haft dörren lite på glänt har den försökt komma igenom.

Idag fick katten syn på Wilma. Och Wilma fick syn på katten. Katten hoppade upp på fönsterbläcket utanför. Wilma gick mot fönsterbrädet och var precis vid fönstret. Katten tog upp tassen mot fönstret som för att se om hon kunde nå Wilma. Wilma burrade upp sig och knackade lite med näbben mot fönstret.


Wilma var lite misstänksam och rädd ibörjan för katten, men hon struntade i den efter ett tag. Katten satt kvar länge på balkongen och spanade.

Nästa gång kanske jag ska säga till dem att de få hålla lite koll på sin katt? Eller är jag gnällig då?


Kommentarer
Postat av: Maj

Bra bilder, men Wilma verkar leva farligt. Kan ni sätta något vid dörren så inte katten kommer in? En hund kanske?

2011-07-06 @ 20:54:03
Postat av: Alexandra - Pysselmaniker

Jag tycker du kan säga till kattägaren på ett fint sätt. Det är ju bara att fråga om de är medvetna om att den går på räcket och att du är oroliga att den smiter in hos dig, till din fågel. Gnällig tycker jag inte du är! Personligen skulle jag tycka det vore väldigt pinsamt om någon av mina katter lyckades ta sig över till grannens balkong...

2011-07-11 @ 09:36:44
URL: http://pysselmani.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0