Turridning på Nordsvenskar

Igår åkte jag, Annelie och Julienne till Jönköping för att rida på Nordavenskar, tror jag de heter.
Men först gick vi runt på A6.
På eftermiddagen var det dags att rida. Jag har aldrig ridit förut så det var spännande. Långt ut i skogen var det. Stora lugna fina hästar. De var väldigt duktiga, man behövde egentligen inte göra så mycket mer än att hoppa upp på hästen. Vi red sammanlagt två timmar. Vi stannade efter halva tiden och fikade vid en sjö. Väldigt fint.
Det var roligt att rida, inte så farligt som jag trodde, och lätt att sitta kvar på sadeln. Jag trodde att jag skulle få fullt sjå med hålla mig kvar, men det var inga problem. Tydligen var detta några Western(?)sadlar så att man sitter bekvämare. Jag kan verkligen ingenting om hästar eller utrustning så jag har ju inget att jämföra med.
Men jag har lite ont i ryggen idag, så jag satt nog på fel sätt. Hon sa hur jag skulle sitta, "annars kommer du få ont i ryggen". Å det fick jag ju med så jag gjorde nog inte helt rätt.
Men skoj var det! Och trevligt sällskap!



Inne i Ikea, rolig leksak...













Kommentarer
Postat av: helene

Åh vad mysigt ni har haft det:) Du kanske vill ha en egen häst nu, vi har ju plats för en "fniss"

2011-07-29 @ 23:13:54
Postat av: helene

Åh vad mysigt ni har haft det:) Nu har du kanske blivit riktigt hästbiten och vill ha en egen liten häst, vi har ju plats här "fniss"

2011-07-29 @ 23:15:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0